ՀԱՂՈՐԴՈՒԹՅՈՒՆ
id270Սուրբ հաղորդությունը
Եկեղեցու ամենակարևոր, կենտրոնական
խորհուրդն է: Այն հաստատեց
Քրիստոս խորհրդավոր ընթրիքի ժամանակ, երբ վերցրեց հացն ու գինին, գոհացավ և բաժանեց աշակերտներին՝ ասելով. «Առե՛ք, կերե՛ք, այս է Իմ մարմինը», և՝ «Խմե՛ք դրանից բոլորդ. այդ է նոր ուխտի Իմ արյունը, որ հեղվում է շատերի վրա մեղքերի թողության համար» [
Մատթ. 26.26-28]:
Խորհրդավոր ընթրիքի հիշատակին ս.
առաքյալները հավատացյալների հետ հաճախ հավաքվում էին ընթրիքի և կրկնելով Տիրոջ խոսքերը՝ գոհանում էին
Աստծուց,
օրհնում հացն ու գինին և բոլորին հաղորդում
Քրիստոսի մարմնին և արյանը:
Սուրբ հաղորդության միջոցով
քրիստոնյաները բոլոր ժամանակներում ոչ միայն կենդանի են պահում
Փրկչի և Նրա
տնօրինությունների հիշատակը, այլև հարատևում են
Քրիստոսի հետ ներքին հաղորդակցության մեջ:
Հարություն առած
Աստծո Որդին հաղորդության միջոցով անտեսանելի կերպով միանում է մարդուն: Աստվածային արյունը հոսում է
քրիստոնյայի երակներով, սրբագործում նրա հոգին ու մարմինը, մաքրում
մեղքերից և շնորհում անճառելի
երկնային երանություն:
Այս
խորհրդի մեծ նշանակության մասին
Քրիստոս հայտնել էր դեռևս
խորհրդավոր ընթրիքից առաջ՝ ասելով. «Իմ Հայրն է, որ տալիս է ձեզ ճշմարիտ հացը երկնքից. որովհետև Աստծուց է այն հացը, որ իջնում է երկնքից և կյանք է տալիս աշխարհին: .... Ես եմ կենաց հացը. ով Ինձ մոտ գա, քաղց չի զգա, և ով Ինձ հավատա, երբեք չի ծարավի: .... Այս է երկնքից իջած հացը, որպեսզի ով որ ուտի սրանից, չմեռնի» [
Հովհ. 6.32-50]:
Այս խոսքերը սպառիչ կերպով ներկայացնում են ս. հաղորդության անհրաժեշտությունը, առանց որի մարդը չի կարող ժառանգել
երկնքի արքայությունը: Ուստի մերժելով այս
խորհուրդը՝ մարդը մերժում է և իր
փրկությունը:
Հիսուս Քրիստոս առաքյալներին է տալիս հաղորդության հացը՝ Իր մարմինը
Հատված Քոբայրի վանքի գլխավոր եկեղեցու խորանի որմնանկարից
Աղբյուր՝ Նիկոլայ Քոթանջյան, Գույնը Հայաստանի վաղմիջնադարյան գեղանկարչությունում.
VI-VII դդ. հուշարձանների վերլուծություն. «Սովետական գրող», Երևան, 1978
Հաղորդության
խորհուրդը կատարվում է
եկեղեցում պատարագի արարողության ժամանակ:
Պատարագիչ քահանայի աղոթքներով ս.
սեղանի վրա հացն ու գինին
Սուրբ Հոգու խորհրդավոր ներգործությամբ վերածվում է
Քրիստոսի ճշմարիտ մարմնի ու արյան, որը ճաշակելուց հետո
քահանան այն մատուցում է մյուս սպասավորներին և ժողովրդին:
Քահանայի կողմից հաղորդության
նշխարը բազմաթիվ մասերի բաժանելը
խորհրդանշում է
Քրիստոսի խաչելությունը, որով Նա Իրեն նվիրեց մարդկանց: Բաժանվելով և բաշխվելով հանդերձ՝ այն իր բոլոր մասնիկներում մնում է ամբողջական և կատարյալ՝ ներկայացնելով
Քրիստոսի ողջ աստվածամարդկային բնությունը: Ուստի ընդունելով ս. հաղորդությունը՝ Նրան մեր մեջ ենք ընդունում ամբողջապես՝ Իր
աստվածությամբ և մարդկությամբ:
Պատարագի պահ. հաղորդություն
Երևանի Ս. Գրիգոր Լուսավորիչ եկեղեցի
Լուսանկար՝ Սերգեյ Հակոբյանի
Հաղորդությանը պետք է պատրաստվել պատշաճ
ապաշխարությամբ և նրան մոտենալ միայն
խոստովանությունից հետո,
երկյուղով և
հավատով, որպեսզի
շնորհի փոխարեն այն չդառնա դատապարտության առիթ:
Խորհրդավոր ընթրիքին մյուսների հետ
Հուդան ևս հաղորդվեց, բայց որովհետև չէր
հավատում, որ Հիսուսը
Մեսիան է, և պատրաստվում էր մատնել Նրան, ս. հաղորդությունից ոչ թե
շնորհներ ընդունեց, այլ
սատանան մտավ նրա մեջ: