ԲԵԹՂԵՀԵՄԻ ՄԱՆՈՒԿՆԵՐԻ ԿՈՏՈՐԱԾԸ
id583Նոր Կտակարանում
Քրիստոսի ծննդյան ուրախարար
ավետիսին հաջորդում է մի սոսկալի գույժ. Հերովդես Մեծ արքայի (մ. թ. ա. 37-4) հրամանով Փրկչի ծննդավայր
Բեթղեհեմ քաղաքում սպանվում են երկու տարեկան և դրանից ցածր հազարավոր մանուկներ [տե՛ս
Մատթ. 2.16-18]: Երբ թագավորն արևելքից ժամանած մոգերից իմանում է, որ
Իսրայելում, ըստ նշանների, ծնվել է հրեաների Արքան, կորցնում է հանգիստը [տե՛ս
Մատթ. 2.1-4]: Նա շատ լավ հասկանում էր, որ խոսքը վերաբերում է
Մեսիային, Ում մասին կանխահայտնել էին
Մովսեսը և բոլոր
մարգարեները, Ում դարերով սպասում էր ողջ
Իսրայելը: Սակայն իր և իր նորահաստատ արքայական տոհմի համար
Մեսիան ընկալվում էր իբրև մրցակից և թշնամի, Որից պետք էր ազատվել հանուն ինքնահաստատման՝ փաստորեն մարտնչելով
Սուրբ Գրքի և
Աստծո դեմ: Դժվար է պատկերացնել ավելի մեծ խելահեղություն: Հերովդեսը հայտնի էր իր դաժանությամբ, բայց
Բեթղեհեմի մանուկների կոտորածը գերազանցում է նրա գործած բոլոր չարիքները: Հայտնի է, որ նա վախճանվել է սոսկալի
մահով՝ կրելով իր չարագործությունների արդար հատուցումը:
Սակայն այստեղ յուրաքանչյուր հավատացյալի սրտում մի հարց է ծագում. ինչո՞ւ
Քրիստոս թույլ տվեց, որ Իր ծնունդն ուղեկցվի այսպիսի եղեռնագործությամբ. մի՞թե անհնար էր կանխել այդ ոճիրը. վերջապես՝ ի՞նչ հոգևոր իմաստ է կրում կատարվածը:
Մեր առջև կյանքի և
մահվան խորհուրդն է. Նա, Ով գալիս էր թագավորելու, կարիք չուներ երկրային իշխանության, քանզի Նրա
արքայությունը երկնքում է: Եվ ինչպես որ ոչ մի մարդկային կամ դիվային հնարք չէր կարող խափանել Նրա գալուստը և հաստատումը մարդկության սրտում, այնպես էլ որևիցե եղեռնագործություն ի զորու չէ վերցնել
Քրիստոսի մահով մարդկանց տրված հավիտենական կյանքը:
Բեթղեհեմի մանուկները նահատակվեցին
Քրիստոսի անվան համար և եղան առաջին
մարտիրոսները: Նրանց կոտորածը ոչ միայն ցույց տվեց, թե չարը որքա՜ն էր սարսափում Մարդու Որդու գալստից և ինչպիսի՜ նախախնամությամբ վրիպեց իր նպատակից, այլև՝ այն, որ
Մեսիայի գալուստը այս անցավոր կյանքի համար չէր, որ Նա բյուրապատիկ ավելի մեծ կյանք է բերել մարդկությանը, քան նրանց անցավոր գոյությունն է: Քանզի
Բեթղեհեմի մանուկները, լինելով
Քրիստոսի մարդեղության վկաները, իրենց
նահատակության խորհրդին համապատասխան արժանացան անապական երկնային պսակի:
Եկեղեցին հիշատակում է
Բեթղեհեմի մանուկներին իբրև մարդկային ցեղի առաջին
մարտիրոսների հանուն
Քրիստոսի և դիմում է նրանց
բարեխոսությանը՝ որպես «աղավնիերի երամի՝ թռած երկրից և դասված երկնքի հրեշտակների հետ» («Մանկունք» շարական):