Ս. ՄԱՐԻԱՄ ԱՍՏՎԱԾԱԾԻՆ
id337Հավատո հանգանակում Աստծո Որդու մարդացման հանդեպ մեր
հավատը խոստովանելիս ասում ենք. «Ծնվեց կատարելապես սուրբ Կույս Մարիամից՝ Սուրբ Հոգով»:
Եկեղեցին սրբուհի Կույս Մարիամին Աստվածամայր է անվանում, որովհետև նա հղիացավ
Սուրբ Հոգուց, և նրանից ծնվեց Ինքն
Աստված՝ Հոր միածին և փառակից Որդին՝ միավորված մարդկային բնությանը:
Եկեղեցու պաշտամունքի մեջ Աստվածամայրը ոչ միայն բոլոր
սրբերից, այլև
հրեշտակներից էլ բարձր է դասվում: Նրան են նվիրված բազմաթիվ ներբողներ ու
շարականներ, նրա
բարեխոսությունը հայցելով է սկսվում
պատարագի արարողությունը, և բազում
աղոթքներ անմիջականորեն ուղղված են նրան՝ որպես Աստվածորդուն ամենամերձ և իր գթառատությամբ մեզ ամենից շուտ անսացող սուրբ անձնավորության:
Աստվածամայրը զերծ էր թե՛ մահացու, թե՛ ներելի
մեղքերից, իսկ
ադամական մեղքից սրբվեց
ավետման պահին:
Աստվածամայրը Մանկան հետ (լուսանցապատկեր)
Երևան, ձեռ. 6289, էջ 13բ, Ավետարան, 1323 թ., Սյունիք
Գրիչ և ծաղկող՝ Թորոս Տարոնացի
Մարիամը ծագումով
Դավիթ մարգարեի թագավորական ցեղից էր: Մանուկ հասակից իր
բարեպաշտ ծնողների՝ Հովակիմի և Աննայի կողմից նա ընծայվեց
Աստծուն և հանձնվեց
Երուսաղեմի Տաճար՝ հոգևոր կրթություն ստանալու և տաճարում ծառայելու համար: Այստեղ Մարիամը զբաղվում էր ձեռագործով,
Սուրբ Գրքի ընթերցանությամբ և
աղոթքով: Նա աչքի էր ընկնում իր
բարեպաշտությամբ, մեծագույն
խոնարհությամբ ու հեզությամբ:
Մարիամն իրեն ամբողջովին հանձնել էր Տիրոջ կամքին: 14 տարեկանում, երբ ծնողներն արդեն չկային, նրան նշանեցին Հովսեփի՝ մի ծեր և
բարեպաշտ մարդու հետ, որը փաստորեն դարձավ Մարիամի խնամակալը:
Հովսեփը նույնպես սերում էր Դավթի ցեղից: Նրանք բնակվում էին
Նազարեթ փոքրիկ քաղաքում: Այստեղ էլ Կույս Մարիամին այցելեց
Գաբրիել հրեշտակը՝ նրան բերելով մեծագույն
ավետիսը [տե՛ս
Ղուկ. 1.26-28], որով էլ սկսվում է մարդկության
փրկագործությունը: Այդ պահից Աստվածամայրն իր մեջ ընդունեց
Աստծո Միածին Որդուն՝ դառնալով մարդկային ապականված, շնորհազուրկ բնության նորոգության սկիզբը:
Աստվածամայրը ողջ կյանքում լի էր բոլոր
առաքինություններով: Նա ամբողջ հոգով, ամբողջ մտքով և ամբողջ սրտով սիրում էր Տեր
Աստծուն: Իր բացառիկ մեծությունը գիտակցելով հանդերձ՝ նա երբեք չկորցրեց
խոնարհությունը և մինչև իր
վերափոխումը մնաց
Աստծո հնազանդ աղախինը: Սիրելով
Աստծուն և իր ծոցում մարդացած Աստվածորդուն՝ նա վառվում էր ողջ մարդկության հանդեպ մեծ սիրով, անդադար
աղոթում էր և տառապում աշխարհի համար: Այդ
սիրո շնորհիվ նա բարեհոգաբար տարավ իր սրտով անցնող սուրը [տե՛ս
Ղուկ. 2.35]՝ Որդու չարչարանքները սգալով առանց ցասման ու նզովքի, սրտում չկորցնելով պայծառ
հավատը Նրա
հարության և
փրկագործության հանդեպ: Տիրոջ
խաչելությունից հետո, Նրա իսկ հանձնարարությամբ [տե՛ս
Հովհ. 19.26-27], ս. Մարիամը բնակվում էր ս.
Հովհաննես առաքյալի մոտ և մշտապես ներկա էր լինում
առաքյալների հավաքույթներին: Տիրամայրը նրանց հետ էր թե՛
Քրիստոսի համբարձման, թե՛
հոգեգալստի ժամանակ: Սրբուհու մերձավորությունը
առաքյալների հետ այնքան սերտ էր ու հոգևոր, որ
վերափոխման օրը նրանք աստվածային հրաշքով հայտնվեցին նրա մոտ՝ իբրև հարազատ մոր:
Աստվածամայրը, հիրավի, ամենամեծ բարեխոսն է համայն աշխարհի համար իր Որդու առջև: Նրա անունն անբաժան է
Քրիստոսից Եկեղեցու պաշտամունքում և ճշմարիտ
քրիստոնյաների սրտերում: Նրա անվան հետ բազում հրաշքներ և
հայտնություններ են կապված, որոնց շնորհիվ մարդիկ ետ են կանգնել
կորստյան ճանապարհից:
Հայ Եկեղեցում Աստվածամոր հիշատակին սահմանված է 7 տոն (տե՛ս
Եկեղեցական տոներ):