ՃԳՆԱՎՈՐ
id317Դեռևս առաջին դարերում շատ
քրիստոնյաներ, հետևելով
Եղիա մարգարեի և ս.
Հովհաննես Մկրտչի օրինակին, արհամարհում էին աշխարհի վայելքները՝ սննդի մեջ լինելով խիստ սակավապետ, կրելով կոշտ զգեստներ և այլն: Ոմանք էլ իսպառ հեռացան անապատներ՝ փնտրելով միայն
Աստծո մերձավորությունը և ապավինելով միայն Նրա օգնությանը:
Այսպիսի
հավատի և
արիության դիմաց նրանցից շատերին
Աստված մեծ
շնորհներ պարգևեց, որոնց պատճառով նրանք հայտնի դարձան աշխարհին: Ճգնավորները փնտրում էին միայն
Աստծուն և փախչում
աշխարհից ու
փառքից, իսկ
Աստված նրանց փառավորեց մեծ
շնորհներով՝ աշխարհը լուսավորելու համար:
Այսպես, սկսած III դ. վերջից, շատ ճգնավորներ թեև հեռու էին մարդաբնակ վայրերից, սակայն չմնացին խորին անհայտության մեջ: Նրանցից ոմանք էլ անապատներում բնակվում էին փոքրիկ խմբերով՝ միմյանցից ոչ շատ հեռու գտնվող խրճիթներում կամ քարայրներում: Այսպիսի ճգնավորների հայրն է համարվում ս.
Անտոն Անապատականը:
Առաջին ճգնավորները չունեին
նվիրապետական աստիճաններ, քանզի նախընտրում էին հեռու մնալ կղերական պարտավորություններից հանուն մտքի հանդարտության, անդադար
աղոթքի և հայեցողական կյանքի:
IV դարը հայտնի է անօրինակ և ծայրագույն
ճգնություններով, որոնցով հռչակվեցին շատ
անապատականներ: Նրանցից ոմանք սնվում էին միայն խոտերով, ոմանք ճգնում էին բարձր սյուների վրա, ոմանք էլ՝ փոսերի մեջ:
Այսքան խստակրոն կենսակերպը, սակայն,
Եկեղեցու կյանքում մեծ զարգացում չստացավ, քանի որ շուտով ճգնավորական խմբերը շատացան և միավորվեցին: Ստեղծվեցին միաբանություններ, և հաստատվեցին որոշակի
կանոններ, որոնք պարտադիր էին բոլորի համար և բացառում էին ճգնակեցության ծայրահեղ դրսևորումները: Այսպես սկիզբ առան առաջին
վանքերը, որոնց մեջ աստիճանաբար ներառվեցին նաև
Եկեղեցու պաշտոնյաները՝
կուսակրոնություն ընդունելով:
Վանքերի միաբանական
կանոնները, բացառելով հանդերձ ծայրահեղությունները, չխոչընդոտեցին ճգնավորության զարգացմանը, այլ առանձնահատուկ պայմաններ ստեղծեցին առավել կարգավոր և իմաստուն ճգնավորական առաջընթաց ունենալու համար:
Ճգնավորների շնորհիվ քրիստոնեությունը հարստացավ բազում աստվածահայտ գիտելիքներով, որոնք խիստ օգտակար են յուրաքանչյուր
քրիստոնյայի առանձնական
աստվածպաշտության համար:
Եկեղեցին մեծ ակնածանքով ու երախտագիտությամբ է նշում սուրբ ճգնավորների հիշատակները՝ նրանց գովերգելով
շարականներով և
Հայսմավուրքից ընթերցելով նրանց վարքերը:
Քրիստոնյաների կողմից առանձնապես սիրված է Հարանց վարք կոչվող ժողովածուն, որը բովանդակում է ճգնավորների համառոտ վարքերը և նրանց իմաստուն խրատները: