ԲԱՐԵԿԵՆԴԱՆ
id089Նշանակում է բարի կենդանություն, բարեկեցություն, ուրախություն:
Եկեղեցական աստվածպաշտության մեջ բարեկենդան է կոչվում յուրաքանչյուր շաբաթապահքին, ինչպես նաև Մեծ
պահքին նախորդող օրը: Վերջինս կոչվում է Բուն բարեկենդան, իսկ մնացածն անվանում են իրենց հաջորդող
պահքի անունով: Բացի Ծննդյան
պահքի բարեկենդանից՝ բոլոր մյուսները համընկնում են
կիրակի օրվան:
Քրիստոնյայի համար «բարեկենդան» բառը ոչ թե կենցաղային, այլ հոգևոր իմաստ ունի՝
խորհրդանշելով այն ճշմարիտ բարի կյանքը և
մեղքի մահով չվնասված հոգու կենդանի վիճակը, որի մեջ մարդը գտնվում էր
դրախտում՝ նախքան
մեղանչելը:
Քրիստոնյայի նպատակն է վերստին ստանալ
ադամական մեղքի պատճառով կորցրած այդ սկզբնական բարեկենդանությունը, որը շնորհվելու է
համընդհանուր հարության օրը՝ ուղիղ
հավատով և
բարեպաշտությամբ ընթացողներին:
Արդ,
Եկեղեցու աստվածպաշտության ռիթմը, որը բնորոշվում է տոնական և պահոց օրերի հերթափոխով,
բարեպաշտ հավատացյալի
փրկության կենդանի ուղենիշն է. տոնական զվարթության մեջ
քրիստոնյան կանխաճաշակում է շնորհառատ
երկնային կյանքը, իսկ
պահքի և
ապաշխարության մեջ սգում է ու պատերազմում
մեղքերի դեմ, որպեսզի ազատագրվելով
մեղքի ծառայությունից՝ առավել լիահուն ապրի հաջորդող տոնի ուրախությունը:
Տոնի և
պահքի հերթափոխության այս իմաստի վերապրումին է ծառայում բարեկենդանը: Զվարթարար տոն լինելով հանդերձ՝ այն յուրահատուկ նախապատրաստություն է իրեն հաջորդող
պահքի համար: Այդ օրը, հիշելով
դրախտի ուրախալից կյանքի վայելչությունը և տոնական սեղանի շուրջ զվարճանալով, հավատացյալը միաժամանակ խորհրդածում է առաջիկա
պահքի մասին և ուխտադրվում «ապաշխարության արժանի գործեր» կատարել [
Մատթ. 3.8]: