ՔԱՀԱՆԱ
id494Հին
ուխտում քահանան ժողովրդի կողմից
Աստծուն զոհեր մատուցող սպասավորն էր: Քահանայության հիմնական
խորհուրդը զոհաբերությամբ կատարվող
քավությունն էր և
Աստծո ու մարդկանց միջև հաստատվող հաշտությունը:
Սակայն հին
ուխտի բոլոր
զոհաբերությունները քավություն էին շնորհում միայն այն պատճառով, որ նախօրինակն էին
Քրիստոսի ինքնազոհաբերման: Ուստի քահանայության իսկությունը կայացրեց
Քրիստոս, որ գալով աշխարհ՝ մեկընդմիշտ իբրև
պատարագ մատուցվեց մեր
մեղքերի քավության համար՝ կատարելով Իր մասին ասված
մարգարեությունը. «Դու հավիտյան քահանա ես՝ ըստ Մելքիսեդեկի կարգի» [
Սաղմ. 109.4]:
Քրիստոս Իր քահանայությունն իրագործում է
Եկեղեցու նվիրապետության միջոցով, որի հիմնական պաշտոնյան քահանան է: Ի տարբերություն հին
ուխտի քահանայի՝ նոր
ուխտի քահանան ոչ թե
Փրկչի խորհրդանիշը հանդիսացող զոհեր է մատուցում, այլ
շնորհով ներկայացնում է հենց Իրեն՝
Քրիստոսին, որ հանապազ
պատարագվում է մեզ համար:
Քահանան պարտավոր է հովվել իրեն վստահված ծուխը, այսինքն՝ հոգալ հավատացյալների հոգևոր կրթության և դաստիարակության համար, ծանուցել
աստվածպաշտության կարգերը, իրականացնել
մկրտության,
դրոշմի,
ապաշխարության,
հաղորդության,
պսակի և
հիվանդաց կարգի խորհուրդները, կատարել
ժամերգություններ և
պատարագ մատուցել:
Քահանայական աստիճանը տրվում է
եպիսկոպոսի միջոցով՝
ձեռնադրությամբ և
օծումով՝ չափահաս տարիքի
սարկավագին, որն ունի համապատասխան կրթություն և պատրաստություն: Քահանաները լինում են ամուսնացյալ և
կուսակրոն: Վերջիններս կոչվում են
աբեղաներ:
Քահանան սովորաբար կրում է
վերարկու, որի վրայից՝
ժամերգության ժամանակ
փիլոն է հագնում: Վերջինս հանդիսավոր արարողությունների ժամանակ փոխարինվում է
շուրջառով: Իսկ
պատարագի ժամանակ, իբրև հոգևոր պատերազմ
խորհրդանշող սպառազինություն, քահանան կրում է սպիտակ
շապիկ,
փորուրար,
գոտի,
թաշկինակ,
բազպաններ,
վակաս,
շուրջառ և
սաղավարտ: