ՏԵՍԻԼՔ
id475Հոգևոր ճանաչողության մեջ կարևոր դեր է կատարում տեսիլքը՝ անտեսանելի իրականության և անդենական աշխարհի կամ ապագա իրադարձության հետ կապված բացահայտումը՝ տրված տեսանելի, աննյութական պատկերների միջոցով: Տեսիլքը
հայտնության կերպերից է, և շատ
հայտնություններ ուղեկցվում են տեսիլքներով: Այդ պատճառով բոլոր
հայտնությունները նաև տեսիլքներ են կոչվում: Տեսիլքները հաճախ տրվում են անսպասելի կերպով, իսկ երբեմն՝ իբրև պատասխան մարդուն մտատանջող անձնական կամ անանձնական խնդիրների:
Տեսիլքը կարող է լինել հարթմնի կամ քնած ժամանակ: Վերջինս սովորական երազից տարբերվում է սթափ գիտակցությամբ և հայտնված
խորհրդի որոշակի ընկալմամբ:
Սուրբ Գրքի կանոնում տեղ են գտել բազմաթիվ տեսիլքներ, որոնց միջոցով
Աստված հայտնում է Իր կամքը և ծրագրերը: Այդ տեսիլքները
աստվածճանաչողական, հաճախ
մարգարեական, երբեմն էլ վախճանաբանական բնույթ են կրում՝ վերաբերելով աստվածային բնության և Նրա
երկնային բնակության պայմանական նկարագրին,
Աստծո ժողովրդի և աշխարհի ճակատագրերին,
Փրկչի գալստյանը, ինչպես նաև՝
աշխարհի վախճանին: Երբեմն տեսիլքը լրացուցիչ բացահայտման կամ մեկնաբանության կարիք է ունենում, ինչը հաճախ կատարվում է տվյալ տեսման ընթացքում պատկերների իմաստը լուսաբանող հատուկ
հայտնությամբ: Այնուհանդերձ, շատ
սուրբգրային տեսիլքներ առեղծվածային են, և նրանց մեկնաբանությամբ հանդես են եկել
Եկեղեցու վարդապետները:
Եզեկիել մարգարեի տեսիլքը
Երուսաղեմ, ձեռ. 1925, էջ 812բ, Աստվածաշունչ, 1269 թ., Երզնկա
Տեսիլք կարող է հայտնվել յուրաքանչյուր մարդու, և քանի որ ցանկացած տեսիլք ունի իր անդենական հեղինակը և տրվում է որոշակի նպատակով, խիստ կարևոր է տեսիլքի աղբյուրի ճանաչումը, քանզի այն կարող է առաքվել ոչ թե հանուն
ճշմարտության, այլ խաբեության համար: Այս պատճառով
Եկեղեցու հայրերը մեծ վերապահությամբ են վերաբերվում տեսիլքներին՝ հորդորելով դրանք քննարկել լրջմտորեն, իսկ
սրբազան ավանդության մեջ ներառվել են միայն բացառիկ
սրբությամբ հայտնի անձանց տեսիլքները:
Հայ Եկեղեցու կյանքում կարևորվել և մեծ տարածում են գտել սուրբ
հայրապետներ ս.
Գրիգոր Լուսավորչի և ս.
Սահակ Պարթևի տեսիլքները: