ՄԵՂՔ
id342Այն ամենը, ինչը դեմ է աստվածաստեղծ բնական կարգին և Տիրոջ
պատվիրաններին, կոչվում է մեղք: Մեղքով մարդը լքում է բարին և ընդունում
չարիքը, խախտում արարչական ներդաշնակությունը և հայտնվում դատապարտության մեջ, զրկվում
շնորհից ու ենթարկվում
չարի ներգործությանը:
Այդպիսին էր
ադամական մեղքը, որը ժառանգեց ողջ մարդկությունը: Կորցնելով նախաստեղծ բնական կարգը՝ մարդիկ ի ծնե առավել հակված են դեպի երկրային հաճույքները, քան դեպի բարձրագույն բարին: Այս պատճառով
ադամական մեղքը կոչվում է նաև սկզբնական մեղք, քանի որ նրանով սկիզբ դրվեց մարդկանց անկմանը և բազում մեղանչումներին:
Մեղքը ծածուկ և հայտնապես թագավորում է ամենուր՝ անգամ մարդկանց լավագույն գործերում, եթե դրանք հիմնված չեն
Քրիստոսի հավատով ադամական մեղքից ազատվելու և այնուհետև միայն
պատվիրանով շարժվելու հաստատակամության վրա: Հետևաբար, մեղքից զերծ կյանքի հնարավորությունը տրված է միայն
Եկեղեցում, ուր բոլորը
մկրտությամբ սրբված են սկզբնական մեղքի ժառանգությունից և միավորված են այդ իսկ
սրբությամբ: Այս պատճառով առաջին
քրիստոնյաները սրբեր էին կոչվում:
Սակայն
ադամական մեղքը չէ միայն, որ արգելում է կատարելապես միավորվել
Աստծուն և ամբողջովին սրբագործվել: Այդ մեղքից ազատվելուց և Տիրոջ շնորհին արժանանալուց հետո էլ մարդը կարող է մեղանչել, ինչպես այդ կատարվեց առաջին
քրիստոնյաների մեջ, երբ Անանիա և Սափիրա ամուսինները որոշեցին խաբել
Պետրոս առաքյալին և անմիջապես պատժվեցին [տե՛ս
Գործ. 5.1-10]:
Եթե սկզբնական մեղքի մեջ մնալու պատճառը ճշմարիտ
հավատի բացակայությունն է, ապա բոլոր մյուս մեղքերը ծնվում են
Աստծո հանդեպ
սիրո պակասից:
Ոմանք մեղանչում են՝ չգիտակցելով ու չկամենալով այդ, ինչպես երեխաները: Այդպիսի մեղքերը ներվում են առանց
ապաշխարության:
Ոմանք գիտակցում են ու չեն կամենում մեղանչել, սակայն ընկնում են մեղքի մեջ՝ անկարող լինելով պայքարել դրա դեմ: Այսպիսիներն ի վերջո
զղջում են,
ապաշխարում և ձգտում հետագայում զինվել մեղքը հաղթահարելու կարողությամբ:
Ոմանք էլ մեղանչում են գիտակցաբար և կամովին: Նման մարդիկ հազվադեպ են
զղջում, քանի որ ամբարտավանորեն արհամարհել են
պատվիրանը և նախընտրել սեփական չար կամքը, թեև կարող էին չիրագործել այն:
Ընդհանուր առմամբ մեղքերը լինում են մահացու և ներելի:
Ներելի են այն մեղքերը, որոնք մարդը գործում է՝ չգիտակցելով ու չկամենալով այդ, ինչպես երեխաները: Այդպիսի մեղքերը ներվում են առանց
ապաշխարության: Ներելի են համարվում նաև ավելորդ ծիծաղկոտությունը, շատախոսությունը և նման այլ մանր մեղքեր, որոնց հետևանքով մարդը չի զրկվում
շնորհից և չի հեռանում ուղղափառ
հավատից, որոնցից, սակայն պետք է զգուշանալ, որ զարգանալով դրանք չվերածվեն
մահացու մեղքերի:
Մահացու մեղքերը նրանք են, որոնց հետևանքով մարդը կորցնում է
շնորհը և մերձավորությունն
Աստծո հետ, զրկվում սուրբ
հաղորդության իրավունքից, տկարանում
աստվածպաշտության մեջ կամ էլ մոլորվում ոչ ուղղափառ ճանապարհում: Այդպիսիք են անառակությունն ու պոռնկությունը, խանդն ու թշնամությունը, բարկությունն ու հակառակությունը, ատելությունն ու խաբեությունը, գողությունն ու սպանությունը և այլ ծանր մեղքեր, որոնցով մարդը խախտում է
Աստծո պատվիրանը և շարժում Նրա արդար ցասումը: Ինչպես զգուշացնում է
առաքյալը, «նրանք, որ այսպիսի բաներ են գործում, Աստծո արքայությունը չեն ժառանգելու» [
Գաղ. 5.16-21]: Այդպիսին նման է մահացու վիրավորի, որը խիստ կարիք ունի կողմնակի օգնության՝ խրատի,
ապաշխարության,
աղոթքի և այլ հոգևոր օժանդակության:
Մահացու մեղքերը թեև բազմաթիվ են, սակայն սուրբ հայրերը դրանք խմբավորում են 7 հիմնական տեսակների մեջ, որոնք հաջորդում և ծնում են միմյանց: Դրանք են հպարտությունը, նախանձը, բարկությունը, ծուլությունը, ագահությունը, որկրամոլությունը և բղջախոհությունը, որոնցից յուրաքանչյուրն ունի բազում դրսևորումներ (տե՛ս
Յոթ մահացու մեղքեր):
Ճշմարիտ
քրիստոնյան պետք է
զղջա և
ապաշխարի ոչ միայն մահացու, այլև բոլոր ներելի մեղքերի համար, քանի որ վերջիններս կարող են վերածվել չար սովորության և պատճառ դառնալ
մահացու մեղքի:
Ապաշխարելով հանդերձ՝ նա մշտապես պիտի ձգտի երբեք չընկնել որևէ մեղքի մեջ: Այսպիսի ձգտմանն ընդառաջ է գալիս Ինքը
Սուրբ Հոգին և օժտում
իմաստությամբ,
խոհեմությամբ,
արիությամբ և այլ կարողություններով՝ մեղքը ճանաչելու, մերժելու և նրա հակադիր
առաքինությամբ այն վերջնականապես հաղթահարելու համար: