ՀԱՐՈՒԹՅՈՒՆ
id284Այսպես է կոչվում մահացած մարդու վերակենդանացումը, որը կատարվում է աստվածային զորությամբ:
Սուրբ Գրքից հայտնի են հարության բազմաթիվ դեպքեր, որոնք կատարվել են
սրբերի միջոցով և Իր իսկ՝
Աստծո Որդու կողմից: Սակայն դրանք բոլորն էլ անհամեմատելի են
Քրիստոսի հրաշափառ հարության հետ, որով
Աստված տնօրինեց մեր
փրկությունը և բացահայտեց
համընդհանուր հարության խորհուրդը:
Քրիստոսի խաչելության և թաղման երրորդ օրը, վաղ առավոտյան, երբ
Մարիամ Մագդաղենացին և ուրիշ կանայք եկան
Փրկչի գերեզմանի մոտ, տեսան, որ այն ծածկող մեծ քարը մի կողմ է գցված, իսկ գերեզմանը թափուր է: Այդժամ նրանց երևաց մի ճերմակազգեստ
հրեշտակ ու ասաց. «Ինչո՞ւ եք ողջին մեռելների մեջ փնտրում: Նա այստեղ չէ, այլ հարություն առավ: Հիշե՛ք՝ ինչպես խոսեց Նա ձեզ հետ, թե պետք է Մարդու Որդին մատնվի մեղավոր մարդկանց ձեռքը, խաչվի և երրորդ օրը հարություն առնի» [
Ղուկ. 24.1-7]: Կանայք իսկույն վազեցին
առաքյալների մոտ՝ հայտնելու ցնծալի լուրը: Եվ ահա, նրանց առջև հայտնվեց Ինքը՝ հարություն առած Հիսուսը, և ասաց՝ ողջո՜ւյն: Եվ նրանք մոտենալով փարվեցին Տիրոջ ոտքերին ու
երկրպագեցին Նրան: Այնուհետև
Քրիստոս հայտնվեց Իր
առաքյալներին, որոնք նույնպես
երկրպագեցին Նրան:
Հարություն
Երևան, ձեռ. 10675, էջ 100ա, Մալաթիայի Ավետարան, 1267-1268 թթ.
Ծաղկող՝ Թորոս Ռոսլին
Տիրոջ հարությունը ցնցեց աշակերտներին, փարատեց նրանց մահացու վիշտը, վերադարձրեց
հավատը և վերափոխեց նրանց ողջ գիտակցությունը: Նրանք տեսնում էին, որ Հիսուսի հարությունը լոկ վերակենդանացում չէ, ինչպիսին էր
Ղազարոսի հարությունը, որից հետո նա ապրեց ինչպես առաջ և ի վերջո դարձյալ մահացավ:
Քրիստոսի հարությունը անմահության մեջ էր՝ այնպիսի մարմնով, որն այլևս ենթակա չէ երկրային
օրենքներին: Նա հայտնվում էր անսպասելի, մտնում փակ դռներով ու անհետանում նույնքան անսպասելի: Եվ միաժամանակ դա նույն՝
խաչի վրա չարչարված մարմինն էր՝ Իր ձեռքերին ու ոտքերին, Իր խոցված կողին կրած վերքերով: Նա տեսանելի էր ու շոշափելի և միևնույն ժամանակ այլ աշխարհում էր՝ հավիտենության մեջ: Նա նաև մարդկանց մեջ էր՝ նրանց սրտերում: Այս պատճառով աշակերտները, երբ տեսնում էին հարություն առած Հիսուսին, իսկույն
երկրպագում էին Նրան որպես
Աստծո:
Հարությունից հետո Հիսուսը 40 օր, մինչև Իր
համբարձումը, հայտնվում էր Իր աշակերտներին՝ շատ բաներ պատգամելով նրանց և նախապատրաստելով ապագա
առաքելությանը, որը սկսվեց ս.
հոգեգալստով:
Իր հարությամբ Հիսուս
Քրիստոս ոչ միայն մեզ հարություն տվեց մեր
մեղքերից, այլև դարձավ արարածների անդրանիկ Պտուղը՝ առաջին հարություն առած Մարդը՝ այդպիսով խորտակելով
մահվան իշխանությունը մարդկային բնության վրա, կատարելով
մարգարեների կանխագուշակությունը և իրականացնելով մարդկության բոլոր ակնկալիքներն ու
հույսերը, ինչպես ասում էր Օսեե մարգարեն. «Ո՞ւր է, մա՛հ, քո խայթոցը. ո՞ւր է, դժո՛խք, քո հաղթությունը» [
Օս. 13.14]:
Ս. Հարության տոնը
Եկեղեցին անվանում է նաև Ս.
Զատիկ, քանի որ այն տեղի ունեցավ
Իսրայելի Զատիկի մեծ տոնի օրը՝ դրանով միաժամանակ
խորհրդանշելով Քրիստոսի հարությունը իբրև նոր
Զատիկ: