русский  english    
ԵԿԵՂԵՑԱԿԱՆ ՕՐԱՑՈՒՅՑ
ԵԿԵՂԵՑԱԿԱՆ ՕՐԱՑՈՒՅՑ / ԵԿԵՂԵՑԱԿԱՆ ՕՐԱՑՈՒՅՑ
23 հունվարի 2020թ. հինգշաբթի, ԳԿ
Սրբոցն Վահանայ Գողթնացւոյն, Եւգինեայ կուսին եւ հօրն նորա Փիլիպպոսի եւ մօրն Կղօդեայ եւ երկուց եղբարցն Սերգեայ եւ Ապիտոնի եւ երկուց ներքինեացն



Ս. ՎԱՀԱՆ ԳՈՂԹՆԱՑԻ (700-737)
id527Ս. Վահանը որդին էր Գողթն գավառի Խոսրով նախարարի, որը 704 թ.-ին նահատակվել էր Նախիջևանում՝ բազում այլ նախարարների հետ միասին արաբ ոստիկանի խաբեության զոհը դառնալով: Նախարարներին ոչնչացնելուց հետո ոստիկանը նրանց որբացած ընտանիքները գերեվարում է Դամասկոս: Գերիների մեջ էր նաև Վահանը, որը տակավին չորս տարեկան էր: Անչափահաս տղաների հետ նա էլ իսլամական կրթություն է ստանում՝ վերանվանվելով Վահաբ: Օժտված լինելով բնատուր ուշիմությամբ ու խելամտությամբ՝ նա խիստ առաջադիմում է ուսման մեջ՝ դառնալով սիրելի ու վստահելի անձ, այնպես որ ուսումն ավարտելուց հետո նշանակվում է ամիրայի արքունիքի դիվանադպիր:
Թեև Վահանը մեծացել ու ձևավորվել էր իսլամական միջավայրում, բայց տեղյակ էր, որ ինքը ծագումով հայ է, մկրտված քրիստոնյա և սերում է իշխանական տոհմից: 719 թ.-ին հայոց հայրապետ ս. Հովհաննես Օձնեցին այցելում է Դամասկոս: Իր սրբակեցությամբ նա բացառիկ հարգանք էր վայելում ամիրայապետի մոտ, ուստի նրանից համաձայնություն է ձեռք բերում, որ ժամանակին գերեվարված հայերը վերադառնան հայրենիք: Վահանը, չկորցնելով առիթը, ցանկություն է հայտնում լինել հայրենադարձների մեջ, բայց ամիրայապետը, հաշվի առնելով նրա պաշտոնը և հատուկ համակրանք ունենալով նրա հանդեպ, այդ ցանկությանը տեղի է տալիս միայն այն պայմանով, որ Վահանն իր գավառը տեսնելուց և հայրենի կալվածքները տնօրինելուց հետո վերադառնա Դամասկոս: Նա հատուկ հրովարտակով Վահանին է շնորհում Գողթն գավառի իշխանությունը:
Հայրենիքում Վահանը վերստին քրիստոնյա է դառնում և նվիրվում բարեպաշտ ու ճգնասեր կյանքի: Մեկ տարի անց, լսելով ամիրայապետի մահվան լուրը, նա իրեն ազատված է զգում իր խոստումից և որոշում է վերջնականապես հաստատվել Հայաստանում: Յուրայինների թախանձանքով նա ամուսնանում է Սյունյաց Բաբկեն իշխանի դստեր հետ և մոտ տասը տարի խաղաղությամբ կառավարում իր հայրենի կալվածքը: Այդ տարիները Վահանի համար եղան ոչ թե իշխանությունը վայելելու, այլ իր՝ թեկուզ և ակամա ուրացության համար շարունակ ապաշխարելու և բարեպաշտության միջոցով սեփական մեղքերը քավելու տարիներ: Ցավոք, նա այնքան սիրված էր արաբական արքունիքում, որ նոր ամիարայապետը, իմանալով նրա՝ վերստին քրիստոնյա դառնալու մասին, չկարողացավ այդ հանդուրժել: Այս մասին տեղեկանալով՝ Վահանը հասկացավ, որ այսուհետ նժարի վրա են դրվում իր կյանքը և հավատը:
Սկզբում նա ընտրեց փախուստի ճանապարհը և, կնոջը հանձնելով ծնողներին, սկսեց ապրել ծպտված թափառականի կյանքով, շրջելով վանքից վանք՝ մշտապես փոխելով իր բնակության վայրը, որպեսզի չվնասի իրեն ապաստան տվողներին: Բայց ի վերջո որոշեց այլևս չթաքցնել իր անձը և արիաբար ներկայանալ ամիրայապետին, բացատրել իր կացությունը և արտոնություն խնդրել՝ բացահայտ ապրելու ըստ իր նոխընտրած հավատի: Նա քաջ գիտակցում էր, որ քիչ հավանական է իր ցանկության կատարումը, քանի որ իսլամական օրենքներով ինքը ոչ մի իրավունք չունի հավատափոխ լինելու, և որ, ավելի մեծ հավանականությամբ, ամիրայապետին ներկայանալուց հետո պիտի հարկադրվի մահվան սպառնալիքով կրկին իսլամին վերադառնալ: Բայց նրա սիրտն արդեն պատկանում էր Քրիստոսին, ու, թերևս, ամենից շատ ցանկալի էր Նրա անվան համար նահատակվելը, ուստի անվարան ուղևորվում է ամիրայապետի մոտ, որն այդ ժամանակ սիրիական Ռուծափ (կամ՝ Սերգիապոլիս, այժմյան՝ Ռուսաֆա) քաղաքում էր: Ամիրայապետը վարվում է ըստ ավանդական հնարանքների. նախ համոզելով, ապա զանազան խոստումներով և ի վերջո սպառնալիքներով փորձում է խոտորել Վահանի հաստատակամությունը, բայց, տեսնելով, որ դա իրեն չի հաջողվում, բանտարկում է նրան, ապա զանազան խոշտանգումների ենթարկելուց հետո հրամայում է գլխատել:
Ս. Վահանը նահատակվում է 737 թ. մարտի 18-ին: Նրա մարմինը հողին են հանձնում տեղի քրիստոնյա ասորիները: Շուտով տարածվում է ս. Վահանի մարտիրոսության լուրը, և նրա գերեզմանի վրա Սերգիապոլիսի եպիսկոպոսը վկայարան է կառուցում:





 
sacredtradition.am